Isnin, 11 Mac 2013

DUNIA TANPA WARNA

Gambar sekadar hiasan. it's the journey not the destination ( bagi aku kedua-duanya adalah penting..perjalanan dan destinasi ) :)






Sekali sekali nak inter frame boleh kan? hehe. Seandainya dunia tiada warna, tetap akan aku kagumi - lirik lagu nasyid..memang terkesan sungguh terutamanya pada mereka yang suka jelajah dunia luar mengagumi keindahan yang MAHA PENCIPTA. Salah satu perkara yang membuatkan aku suka travel ke destinasi alam semulajadi ialah kerana ketenangan yang dicari pasti hadir dalam diri. Seolah olah akan ada korelasi antara jiwa dan alam sekeliling. Sudah pasti aku akan memejamkan mata sebentar untuk " feel the nature ", jika berkesempatan juga, boleh la membaca beberapa ayat al quran atau beberapa helaian. Ini adalah antara rutin wajib bagi saya sebagai seorang traveller. Tak boleh nak gambarkan ketenangan pada waktu dan ketika itu. Mungkin anda juga boleh cuba untuk merasainya sendiri, InsyaAllah.Begitu juga nikmatnya menunaikan solat di tepi pantai, didalam hutan, di atas gunung bersalji. SubhanaAllah. Syukur kerana telah diberikan peluang untuk merasai segala nikmat tersebut sepanjang menuntut di bumi asing.

Dialah yang telah mengaturkan kejadian tujuh petala langit yang berlapis-lapis engkau tidak dapat melihat pada ciptaan Allah Yang Maha Pemurah itu sebarang keadaan yang tidak seimbang dan tidak munasabah (jika engkau ragu-ragu) maka ulangilah pandangan(mu) - dapatkah engkau melihat sebarang kecacatan?Kemudian ulangilah pandangan(mu) berkali-kali, nescaya pandangan(mu) itu akan berbalik kepadamu dengan hampa (daripada melihat sebarang kecacatan), sedang ia pula berkeadaan lemah lesu (kerana habis tenaga dengan sia-sia).

 ( Surah Al Mulk : 3-4 )
+ gambar di ambil di Great Otway National Park, Victoria +


1 ulasan:

  1. Playtech Launches in Las Vegas - KTH-TV
    Playtech, 청주 출장샵 a leading casino 광명 출장안마 game provider, recently unveiled a 부천 출장마사지 suite 김포 출장안마 of innovative gaming content that will be part of its 안양 출장샵 integrated

    BalasPadam